Observatori Econòmic del Dret i la Justícia
El Col·legi d’Economistes de Catalunya ha creat l’Observatori Econòmic del Dret i la Justícia (ECOIURIS) amb la finalitat d’estudiar l’impacte de la regulació legal i el funcionament del sistema judicial en els diferents sectors econòmics.
La regulació legal té una incidència directa en l’economia, tal com evidencien àmbits com la crisi de l’habitatge, el comerç minorista, el turisme o la mobilitat, entre d’altres. Així mateix, en l’àmbit de la justícia, factors com la durada dels processos judicials, els costos associats, la predictibilitat de les resolucions i l’eficàcia en la seva execució resulten determinants per al desenvolupament econòmic.
En aquesta línia, organismes internacionals com el Banc Mundial incorporen l’eficiència del sistema judicial en els seus informes anuals Doing Business.
Malgrat la seva rellevància, la incidència econòmica del dret i la justícia, a través de l’anàlisi econòmica del dret, continua éssent un camp poc desenvolupat al nostre entorn, probablement pel seu caràcter interdisciplinari, que requereix coneixements jurídics i econòmics. Per impulsar l’estudi d’aquesta matèria, el Col·legi ha acordat la creació d'aquest Observatori Econòmic del Dret i la Justícia.
Estructura organitzativa
President: Jaume Alonso-Cuevillas
Vicepresident: Alfred Albiol
Comitè Permanent:
Oriol Amat Salas
Lluís Bigas de Llobet
Irene Espeleta García
Josep Puigvert Ibars
Secretària: Nieves Rabassó Rodríguez
Secretària executiva: Judith Vilardell Sánchez