Col·legi d'Economistes de Catalunya Ir a la página inicial de CEC

Tornar al Menú

  • Estàs en:
  • FORMACIÓ CONTINUADA - CURTA DURADA

FORMACIÓ

Com evitar els impagats atorgant crèdits a clients solvents i controlar els comptes per cobrar

Dades de la Formació

Nombre del curs:
 G244/2016
Seu:
 Barcelona
Àrea:
 FINANCES

Programa

DATA: 23 de gener de 2017.

 

 

 

HORARI: de 16.00 a 20.00 h.

 

 

 

PREU DE COL·LEGIATS: 110 €

PREU DE NO COL·LEGIATS: 145 €

 

 

 

PROFESSOR:

Sr. Pere Brachfield, graduat en Comunicació de les Organitzacions, professor titular de Credit Management a l'Escola d'Administració d'Empreses EAE, director del Centre d'Estudis de Morosologia d'EAE Business School i col-laborador com a docent a diverses universitats espanyoles. Articulista i col-laborador periodístic, ha publicat més de 400 articles a diversos països sobre temes relacionats amb la morositat, la gestió del crèdit, el cobrament de deutes i la reclamació d'impagats.

 

 

 

OBJECTIUS:

Els objectius del curs són els següents:
- Explicar com controlar l'evolució dels saldos de comptes per cobrar, detectar situacions anòmales, evitar la morositat dels clients i prendre decisions per prevenir possibles impagaments.
- Exposar les formes per minimitzar la inversió en saldos de clients amb la finalitat de reduir les necessitats operatives de fons i rebaixar els costos de finançament de l'actiu circulant augmentant amb això la rendibilitat de l'empresa.

 

 

 

DIRIGIT A:

El curs va dirigit a gerents de crèdit, directors financers, directors d'administració, directors comercials, tresorers i administradors de PIME. També es destina als professionals de la comptabilitat i finances que vulgui aprofundir en la gestió del crèdit als clients.

 

 

 

PROGRAMA:

1.- Les estratègies de riscs i les polítiques de crèdit: què són i com establir-les.
- Les distintes classes d'estratègia de riscs de crèdit.
- Les polítiques de crèdit derivades de l'estratègia de riscs.
- Què són les polítiques de crèdit i per a què serveixen.
- Els objectius de la política de crèdits i cobraments.
- Les polítiques flexibles, dures i normals.
- Com implementar les polítiques de crèdit.
- Tipologia i continguts de les polítiques.

 

2.- Com fer l'atorgament de crèdits a clientes.
- L'obertura d'un nou client i de la línia de crèdit.
- Els criteris de decisió per a concedir crèdit comercial.
- Els requisits previs que ha de reunir un client per a atorgar-li crèdit.
- La recerca de solvència i capacitat de pagament de nous clients.
- L'estudi complert dels clients per a analitzar la seva solvència i capacitat de pagaments.

 

3.- Les fonts de la informació a Espanya per a classificar als clients.
- Les fonts d'informació per a conèixer el comportament de pagament.
- Les empreses d'informació comercial i financera.
- L'informe comercial i de solvència.
- Les bases de dades online.
- Els informes investigats.
- Els registres de solvència negativa i de morosos.

 

4.- Com establir el crèdit necessari i el límit de crèdit.
- Què és el crèdit necessari per a un client i el límit de crèdit.
- L'ús adequat del límit de crèdit per als clients.
- Com establir el límit de crèdit a un client nou.
- Les revisions del límit de crèdit.
- L'actuació davant situacions de límit excedit.

 

5.- El control del crèdit a clients.
- La rotació de clients i el període de cobrament dels comptes a cobrar.
- Les distintes formes de calcular el PMC.
- La inversió en clients en funció al PMC i el seu cost financer.
- El control de la cartera de client a través del "ageing balance".
- Mètodes per a optimitzar els comptes per cobrar de clients.


SEU DE BARCELONA

SEU DE GIRONA

SEU DE LLEIDA

SEU DE TARRAGONA