Programa
DATES: 26 de setembre; 10, 17, 24 i 31 d'octubre de 2017.
HORARI: de 17.00 a 21.00 h.
PREU DE COL·LEGIATS: 460 €
PREU DE NO COL·LEGIATS: 600 €
PROFESSORAT:
Sra. Maria Jesús Blasco, economista i MBA per ESADE. Sòcia co-fundadora i directora d'Afca.cat, consultoria d'Estratègia, Control de Gestió i Finances i Professora d'Estratègia i Finances a BAU, Centre Universitari de Disseny. Autora de varis llibres i col·laboradora habitual en mitjans de comunicació.
Sr. Albert Pàmies, economista. Consultor empresarial. Professor de Direcció Comercial al Màster en Gestió d'Empreses (MBA) de la URV. Gerent i fundador d'Inspira Consulting i soci fundador d'Inspira Project.
Sr. Xavier Plana, llicenciat en Psicologia de les organitzacions per la UNED i en Treball Social per la URV. Postgrau en Gestió de la Petita i Mitjana Empresa per ESADE, i en Direcció de RRHH i Cultura Organitzativa per la URV. Consultor, coach, conferenciant i formador, especialitzat en desenvolupament personal i facilitador en processos de desenvolupament, grupal i organitzacional en empreses, institucions i organismes públics.
Sra. Bibiana Villa, diplomada en Turisme per la Universitat de Girona. Màster en Màrqueting per la Universitat de Cantàbria. Màster en Protocol i Organització d'esdeveniments per ESPRI. Coach certificada CPCC i acreditada ACC per la ICF. Màster en Desenvolupament Personal i Lideratge per la UB. Formadora en habilitats personals i professionals, lideratge i desenvolupament personal per al talent. Professora del Màster de Lideratge de la Universitat de Lleida, Màster d'Emprenedoria i Màster de Direcció d'Empreses de la URV.
Sr. Agustí López, diplomat en Enginyeria Industrial Electrònica per la URV. Màster en màrqueting de gran consum per la UB. Executive MBA per EADA. Gerent d'Inspira Project. Consultor i conferenciant especialitzat en internet, comerç electrònic i comunicació digital. Professor a Foxize School.
OBJECTIU:
Des d'un enfocament transversal, l'objectiu del programa és que els participants puguin potenciar les seves habilitats i competències directives aplicant la innovadora metodologia Canvas d'Alexander Osterwalder de generació de models de negoci a la seva empresa, per tal d'aconseguir una gestió empresarial més efectiva, ajudant-los a afrontar la gestió del canvi i millorant la seva capacitat d'interactuar en el mercat real.
PROGRAMA:
La necessitat de millorar la competitivitat obliga a afinar el focus de les accions operatives a l'empresa, i una eina fonamental és comprendre el model de negoci, que es defineix com la lògica subjacent en la generació de resultats d'una empresa.
La part visible de qualsevol empresa són els clients als que factura i els diners que es generen com a conseqüència de l'activitat operativa que desenvolupa. La utilitat de la metodologia del Canvas per millorar l'efectivitat empresarial radica en visualitzar els factors clau de forma global, entendre els fonaments de com una organització crea, desenvolupa i captura valor per tal de millorar la gestió i la presa de decisions estratègiques.
El programa està dissenyat de forma eminentment pràctica seguint els nou mòduls del Canvas d'Osterwalder, que cobreixen les tres àrees principals d'un negoci: clients, infraestructura i operacions, i viabilitat econòmica. Es posarà el focus del model del negoci al valor proporcionat als clients, que constitueix la proposta de valor, concepte clau per desenvolupar totes les sessions. La proposta de valor és la forma com l'empresa connecta amb les necessitats d'un conjunt de clients, descrivint la seva avantatge competitiva.
Des de la necessitat d'enfocar-se que té qualsevol directiu a la proposta de valor del seu model de negoci, les eines per la millora de la gestió empresarial es desenvoluparan en les següents cinc sessions englobades en tres blocs diferenciats.
BLOC 1.- Els clients: Màrqueting i comunicació. En un mercat amb excés d'oferta la diferenciació i la capacitat d'arribar als clients és clau. Avui el màrqueting s'ha convertit en imprescindible.
- Sessió 1. Neuromàrqueting i comunicació amb els clients.
- Sessió 2. El poder de la xarxa.
BLOC 2.- Infraestructura i operacions. S'iIdentificaran tots aquells aspectes rellevants que són necessaris per portar la proposta de valor als clients potencials.
- Sessió 3. Eficàcia personal i productivitat.
- Sessió 4. El poder del networking i la marca personal.
BLOC 3.- Pla econòmic i financer. Sense visió financera no hi ha negoci. Dissenyar i gestionar el Pla financer per garantir la viabilitat és imprescindible per qualsevol negoci.
- Sessió 5. Kit financer bàsic per dirigir.