Col·legi d'Economistes de Catalunya Ir a la página inicial de CEC

Tornar al Menú

  • Estàs en:
  • Experts de l’Agència Tributària expliquen el nou Reglament de Facturació en el marc de la sessió temàtica “El reglament VERIFACTU: novetats en el programari de facturació”

Notícies

22 oct 2025

Experts de l’Agència Tributària expliquen el nou Reglament de Facturació en el marc de la sessió temàtica “El reglament VERIFACTU: novetats en el programari de facturació”

Notícies del Col·legi

Voti:

Resultats: 

0 punts

 0  Vots

En una sessió temàtica organitzada per la Comissió de Fiscalistes | REAF Catalunya el passat 21 d'octubre, que s'emmarca en la voluntat de la Comissió de recuperar la presencialitat d'aquestes trobades, destacats representants de l'Agència Tributària han ofert una exposició detallada sobre el nou Reglament de requisits dels sistemes informàtics de facturació (RRSIF), aprovat mitjançant el Reial decret 1007/2023 i desenvolupat per l'Ordre ministerial HAC/1177/2024. La sessió ha tingut una gran acollida, amb la sala plena d'assistents interessats en conèixer de primera mà les novetats que introdueix el nou reglament.

 

La sessió ha comptat amb la participació com a ponents de Gonzalo García de Castro, inspector d'Hisenda de l'Estat a la Delegació Central de Grans Contribuents, i Joan Pere Rodríguez Blanco, inspector regional adjunt de Gestió Tributària a la Delegació Especial de Catalunya, que han abordat els principals aspectes tècnics i operatius del nou marc normatiu.

 

Aquest reglament té com a objectiu modernitzar els sistemes de facturació, reforçar el control tributari i garantir la integritat, traçabilitat i seguretat dels registres generats pels sistemes informàtics. Entre les novetats més destacades, s'exigeix la generació de registres inalterables, encadenats mitjançant tècniques de hash, i la seva conservació local. A més, els sistemes hauran de permetre la remissió automatitzada de dades a l'Agència Tributària, especialment en el cas dels sistemes verificables coneguts com VERI*FACTU. Aquests sistemes, que incorporen funcionalitats com la generació de codis QR en les factures i l'accés a serveis d'assistència fiscal, hauran d'incloure informació detallada com el NIF de l'emissor i del destinatari, la descripció de les operacions, el tipus de factura, el règim d'IVA aplicat i el codi identificador del sistema informàtic.

 

Els sistemes no verificables hauran d'incorporar major rigor de seguretat en els registres com ara la signatura electrónica, un registre d'esdeveniments del sistema i conservació de 4 anys sota la responsabilitat del fabricant i del usuari. Els fabricants o desenvolupadors del software hauran d'emetre una declaració responsable que certifiqui el compliment de la normativa vigent, incloent els requisits establerts per la Llei General Tributària, el Reial decret i l'Ordre Ministerial.

 

Durant la sessió, s'ha recordat que el reglament s'aplicarà de manera escalonada:

  1. A partir de l'1 de gener de 2026 per a les societats.
  2. Des de l'1 de juliol de 2026 per a la resta d'empresaris i professionals.

 

L'Agència Tributària posarà a disposició una aplicació gratuïta per facilitar l'adaptació als nous requisits, i es va destacar que el programa Kit Digital pot ser una via de finançament per a les empreses més petites, amb termini de sol·licitud fins al 31 d'octubre de 2025.

 

A la part final de la sessió, els ponents han respòs de manera clara i detallada totes les consultes plantejades pels assistents, generant un espai de diàleg enriquidor que va permetre aclarir dubtes pràctics sobre l'aplicació del nou reglament.

Comparteix-nos:  

Cerca en 1 click

SEU DE BARCELONA

SEU DE GIRONA

SEU DE LLEIDA

SEU DE TARRAGONA