El CEC analitza la transició energètica i el present i futur dels combustibles renovables
Notícies del Col·legi
Barcelona, 19 de setembre de 2023
El Col·legi d'Economistes de Catalunya (CEC) ha celebrat aquest dimarts la jornada Transició Energètica. Combustibles renovables: biocombustibles i combustibles sintètics, per analitzar l'actual estratègia energètica i els reptes que enfronta el sector.
El degà del CEC, Carlos Puig de Travy, ha destacat "la dependència energètica que té Europa", "la necessitat de posar-hi remei" i la capacitat que té la industria per a revertir aquesta situació".
La conferència, organitzada per la Comissió d'Economia i Sostenibilitat del CEC, ha comptat amb les intervencions de Mariano Marzo Carpio, catedràtic emèrit de la Universitat de Barcelona i col·legiat d'honor del CEC, i Berta Cabello Calvo, directora de Combustibles Renovables a Repsol.
Cabello ha explicat que són una eina fonamental per aconseguir la descarbonització del transport com més aviat millor, posant en valor les capacitats de la indústria espanyola i europea, i garantint la seguretat de subministrament. Els biocombustibles avançats i els combustibles sintètics, segons Cabello, "són una alternativa equivalent i complementària a la electrificació en el transport de carretera i que, pel sector marítim i aeri, son especialment importants perquè són la única opció disponible actual per descarbonitzar la seva activitat".
D'altra banda, ha manifestat que Repsol posarà en marxa aquest any a Cartagena la primera planta exclusivament dedicada a la producció de biocombustibles avançats de España, amb una capacitat per fabricar unes 250.000 tones anuals de biocombustibles avançats, i que la companyia està transformant tots el seus centres industrials a Espanya, inclòs el de Tarragona, per convertir-los en seus multienergètiques, capaces de transformar residus en combustibles renovables y materials circulares.
Marzo ha assenyalat que "amb les tecnologies netes actuals al mercat no éssuficient per assolir les zero emissions netes en el 2050". Ha defensat la necessitat de que la Unió Europea compti en els plans de descarbonització del transport amb combustibles renovables, tant biocombustibles avançats com sintètics.