Col·legi d'Economistes de Catalunya Ir a la página inicial de CEC

Tornar al Menú

  • Estàs en:
  • El Col·legi d’Economistes de Catalunya i PIMEC defensen la implantació del nou Pla de Rodalies 2020-2030 en benefici de la recuperació econòmica [VIDEO]

Notícies

7 abr 2021

El Col·legi d’Economistes de Catalunya i PIMEC defensen la implantació del nou Pla de Rodalies 2020-2030 en benefici de la recuperació econòmica [VIDEO]

Notícies del Col·legi

Voti:

Resultats: 

0 punts

 0  Vots

El Col·legi d'Economistes de Catalunya (CEC) i PIMEC han presentat el nou Pla de Rodalies 2020-2030 en un acte virtual en el qual hi ha participat el degà del CEC Oriol Amat, el president de PIMEC Antoni Cañete, el secretari d'Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana Pedro Saura i el coordinador del Pla de Rodalies de Catalunya Pere Macias.


Oriol Amat ha explicat que les infraestructures són clau per a la millora de la competitivitat i per a crear més benestar per a les persones. A més, el degà del Col·legi d'Economistes de Catalunya ha destacat que "la xarxa actual de rodalies acumula un important dèficit d'inversió i que quan abans es resolgui millor anirà a l'economia i a les persones". "Aquest dèficit d'inversió és la principal causa dels problemes que ha presentat Rodalies en els darrers anys", ha afegit.


En la seva intervenció, el president de PIMEC Antoni Cañete ha defensat un servei de Rodalies més eficient i que doni resposta als reptes mediambientals.Després de lamentar la manca crònica d'inversions, Cañete ha assegurat que l'actual xarxa és "insuficient, vella i col·lapsada". Per això, considera necessari invertir en modernitzar la infraestructura ferroviària i ha proposat algunes mesures concretes com "eliminar els passos a nivell i els trens, els trens amb una antiguitat de més de 25 anys i les vies amb més de 40 anys", etc. "A nivell territorial, cal avançar en la duplicació de les vies al Maresme, i impulsar els projectes de tramvia al Camp de Tarragona i el de Girona-Costa Brava", ha afegit entre d'altres exemples.


Durant l'acte, el secretari d'Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana Pedro Saura ha assegurat que el Pla de Rodalies és un factor transformador de la mobilitat urbana i creu que facilitarà la sostenibilitat ambiental al conjunt de Catalunya. "Les inversions previstes tindran un important efecte multiplicador del PIB i l'ocupació: 7.500 milions i 105.000 llocs de treball", ha afegit després de dir que el 2030 la reducció d'emissions de CO2 anuals superarà els 2 milions de tones.


D'altra banda, el coordinador del Pla de Rodalies de Catalunya, Pere Macias, ha presentat les principals actuacions que contempla un Pla "ambiciós i amb objectius realitzables; que combina la programació, la planificació contínua i l'execució". El Pla, que preveu una inversió de més de 6.300 milions d'euros, pretén situar l'usuari al centre de la presa de decisions, oferint-li un servei atractiu, fiable i competitiu. D'aquesta manera, segons Macias, "l'objectiu per a l'any 2030 és augmentar un 58% l'oferta per atendre un increment del 46% de la demanda". Per al coordinador del Pla, "fets com la compra de Renfe de nous trens per a Rodalies, la finalització de les obres de configuració de vies a Sants o la instal·lació del sistema ERTMS a les línies de Mataró, Manresa i Sant Vicenç de Calders, demostren que el Pla s'està complint i avança a bon ritme".

 

Finalment, ha tingut lloc una taula rodona virtual sobre les repercussions que aquest pla pot tenir en el teixit productiu, moderada pel gerent de l'Àrea Institucional de PIMEC i membre del CEC Àngel Hermosilla. Hi han participat: el president del Clúster de Logística de Catalunya, Ignasi Sayol, el president de PIMEC Baix Llobregat - L'Hospitalet, Joan Soler, i els economistes i membres de la Comissió d'Economia Territorial i Urbana del CEC, Anna Matas i Àlvar Garola.

 

[+] Nota de premsa