270 assessors participen en una sessió sobre factura electrònica organitzada per la seu de Lleida del Col·legi d’Economistes i Esofitec
Notícies del Col·legi
Aquest dimecres 25 de setembre, la seu de Lleida del Col·legi d'Economistes de Catalunya i Esofitec han celebrat una sessió presencial i online sobre factura electrònica, adreçada a col·legiats i col·legiades, assessories i despatxos professionals.
Amb l'entrada en vigor de la Llei Antifrau i la Llei Crea i Creix el 2025, l'adopció de la factura electrònica és una necessitat legal per empreses i professionals. A la sessió es van exposar les noves obligacions en la gestió de facturació des de la perspectiva d'ambdues lleis: la Llei Antifrau (11/2021, de transposició de la Directiva (UE) 2016/1164) que estableix noves mesures de prevenció i antifrau fiscal i La Llei 18/2022, de 28 de setembre, la Llei de Creació i Creixement Empresarial que introdueix novetats per a lluitar envers la morositat.
"Abans o després, totes les empreses i autònoms hauran de treballar amb factura electrònica. A partir de l'1 de juliol ja no podran fer servir l'Excel o el Word per a fer les seves factures, necessitaran utilitzar un programa homologat per l'AEAT", va exposar Jordi Fabregat, consultor i expert en la matèria a Esofitec. "Per vosaltres, assessors, pot ser una oportunitat per treballar amb els vostres clients amb dades unificats", va afegir.
Per la seva banda, Toni Izquierdo, soci d'Izquierdo Motter, va parlar sobre com orientar el negoci de l'assessoria: "per als despatxos professionals tot aquest canvi normatiu suposa una oportunitat per donar valor al seu servei. És el moment d'aprofitar per a fer créixer el negoci." Va donar claus per treballar en aquest sentit.
A la sessió van assistir 270 participants tant online com presencial, col·legiats i col·legiades i personal d'assessories de tota Catalunya i de la Franja, interessats principalment en com les novetats fiscals dels propers mesos afectaran els seus negocis i les relacions amb els clients. Al sentir general sobre com orientar el servei perquè els clients entenguin quin és el seu valor, se sumen els dubtes sobre com explicar els canvis a sectors concrets com ara la restauració, el comerç o els professionals autònoms. Davant aquestes consultes els dos ponents han posat èmfasi en la importància de ser proactius amb els seus clients i mostrar el valor real del seu servei.