ENQUESTA SITUACIÓ ECONÒMICA TARDOR 2020
Enquesta situació econòmica
La majoria dels economistes catalans aproven les mesures extraordinàries de recuperació adoptades per la Unió Europea per fer front als efectes de la crisi econòmica provocada per la Covid-19. En canvi, són escèptics respecte a la transparència, l'eficiència, l'objectivitat i la transversalitat a l'hora de distribuir i gestionar els fons de recuperació europeus.
Els economistes suspenen la gestió de la crisi de la Covid-19 per part de les diverses autoritats públiques, però valorant relativament millor la de les autoritats europees.
D'altra banda, un 96,2% dels economistes catalans creu que l'economia catalana està pitjor ara que fa un any per l'impacte de la Covid-19. L'índex de confiança dels economistes cau radicalment respecte al d'abans de la pandèmia, mentre que l'impacte de la Covid-19 continua situant-se, amb molta diferència, com el principal problema actual de l'economia catalana, seguit per l'atur i per la situació política.
L'Enquesta de Situació Econòmica de Tardor de 2020 del CEC també ha consultat als col-legiats i col-legiades per les previsions d'evolució del PIB espanyol per al 2020 i 2021 (-11,2% per al 2020 i +9,8% per al 2021) contingudes en el projecte de pressupostos de l'Estat. El 20,3% dels economistes les veuen raonables, mentre que el 70% creu que l'evolució serà pitjor i només un 4% creu que la realitat serà més favorable que aquestes previsions.