Col·legi d'Economistes de Catalunya Ir a la página inicial de CEC

Tornar al Menú

  • Estàs en:
  • El sector aeroportuari i els fluxos turístics centren la tercera conferència del cicle de webinars sobre l'impacte de la COVID-19 en l'urbanisme i la gestió dels entorns metropolitans

Notícies

30 jun 2020

El sector aeroportuari i els fluxos turístics centren la tercera conferència del cicle de webinars sobre l'impacte de la COVID-19 en l'urbanisme i la gestió dels entorns metropolitans

Notícies del Col·legi

Voti:

Resultats: 

5 punts

 1  Vots

El comportament del transport aeri, de les plataformes aeroportuàries i de les aerolínies comercials, així com les incerteses en el mapa de les rutes aèries del futur i les implicacions de la pandèmia per al sector turístic van ser algunes de les qüestions tractades el 29 de juny en la tercera conferència online del cicle de webinars al voltant de l'impacte del COVID-19 en l'urbanisme i la gestió dels entorns metropolitans de la Comissió d'Economia Territorial i Urbana del Col·legi d'Economistes de Catalunya (CEC) organitzada en aquesta ocasió en col·laboració amb la Comissió d'Economia del Turisme del CEC.


La sessió va comptar amb les intervencions del director d'Aeroports de Catalunya Jordi Candela i del consultor i analista de la indústria de l'aviació Miquel Ros, moderats pel membre de la Comissió d'Economia Territorial i Urbana del CEC Ignasi Ragàs.


Jordi Candela i Miquel Ros van coincidir a apuntar que la situació actual fruit de la COVID-19 és "molt incerta" i que es calcula que el trànsit aeri caurà al voltant d'un 50% i no es recuperarà fins d'aquí a uns cinc anys. El consultor i analista de la indústria de l'aviació Miquel Ros va afegir que "les aerolínies que mouen trànsit de llarga distància seran les més afectades", mentre que el director d'Aeroports de Barcelona Jordi Candela va afirmar que "les rutes que trigaran més a recuperar-se seran les que tenien poca freqüència abans de la COVID-19".


Pel que fa a les intervencions estatals per salvar companyies aèries, Jordi Candela va assegurar que "la COVID-19 ens fa preguntar-nos si realment existia una competència o no en el mercat aeri". També va comentar que "en la mesura que la competència es pugui restituir, el cost dels vols no es veurà significativament incrementat". Per la seva banda, Miquel Ros va assegurar que "les ajudes públiques amb l'epidèmia han fet guanyar temps a les aerolínies que ja tenien problemes abans de la COVID-19 com Alitalia o Norwegian" i va afegir que "actualment hi ha una tendència al back to basis en què les aerolínies tanquen filials i extensions i es concentren en allò bàsic".


Durant la conferència també es va abordar l'impacte de la pandèmia sobre els aeroports catalans. Segons el consultor i analista de la indústria de l'aviació Miquel Ros, el futur de l'aeroport de Barcelona és "preocupant", ja que el sector de l'aviació pot tendir a concentrar-se a les principals ciutats, un fet que deixaria Barcelona "una mica al marge". "El Prat és un aeroport més vulnerable que Londres, París o Nova York perquè no és el gran 'hub' de moltes aerolínies", va afegir Ros. En canvi, el director d'Aeroports de Catalunya Jordi Candela va valorar la possibilitat que la crisi del coronavirus acabi beneficiant Barcelona ja que "és probable que una part dels viatgers vulgui evitar els grans aeroports com a mesura de prevenció contra la COVID-19" i en aquest sentit va subratllar la importància que Barcelona "treballi per guanyar-se l'etiqueta de destinació segura".


Durant la conferència també es van posar sobre la taula qüestions com la capacitat del Prat i el paper que poden jugar aeroports com el de Girona o Reus per descongestionar-lo. Jordi Candela va afirmar que veu amb bons ulls que Girona sigui la tercera pista del Prat però que perquè aquesta idea funcioni "caldria una línia de tren d'alta velocitat que connectés els dos aeroports". Per altra banda, Candela va valorar la possibilitat que Lleida-Alguaire es converteixi en un aeroport de referència per l'e-commerce. "La seva proximitat amb l'autopista A-2 i els canvis en els hàbits de consum fan pensar que poden sorgir grans oportunitats", va destacar.


El membre de la junta de Govern del Col·legi d'Economistes de Catalunya Miquel Morell va donar la benvinguda i va presentar la conferència, mentre que el membre de la Comissió d'Economia del Turisme del CEC David Rodríguez va moderar les preguntes dels assistents.

 

PODEU RECUPERAR EL VÍDEO DE LA CONFERÈNCIA "SECTOR AEROPORTUARI I FLUXOS TURÍSTICS" AQUÍ


El cicle de conferències al voltant de l'impacte de la COVID-19 en l'urbanisme i en la gestió dels entorns metropolitans ha celebrat fins ara dues altres sessions: "Salut i ciutat" i "Ciutat i transport de mercaderies".

 

Comparteix-nos:  

Cerca en 1 click

SEU DE BARCELONA

SEU DE GIRONA

SEU DE LLEIDA

SEU DE TARRAGONA